Friday, July 10, 2009

نقطة نظام

حلمي اني اشوف عندنا نظام دوا زي الموجود في اوروبا و لو ان عارف ان عندنا حمير كتير هتعارض
و في بقر كتير قاعد بالمرصاد بغباء يا إما باستهبال عشان يضمن لابنه و ابن ابنه مكان في الهيصة
نفسي.......
يبقى عندنا مصنع بينتج من مواد عالية الجودة مش زبالة المواد الخام الصينية و الهندية و تكون اسعارها برضه معقولة
نفسي.......
يبقى في قوانين حقيقة للصيدليات و نظامها و طريقة صرف الدواء و ساعات عمل الصيدلي و الكومبيوتر في الصيدليات و نظام تأمين حقيقي للكل.
نفسي.......
يبقى عدد الخريجين مناسب للسوق و يقفلوا الصيدلة الخاصة و نظام الاستهبال و المحسوبية.
نفسي.....
حد يدينا حقنا في ادارة النقابة و يبقى لينا دور كشباب في النقابة و وضع القوانين و تنظيم سوق الدواء
نفسي.......
الاقي مرة لكلامي اثر او حد يعبرني لاني بانفخ في قربة مقطوعة و لاخر مرة هاقول احنا ضعنا جدا جدا جدا
و لازم نحاول نلم الدور شوية
نفسي.......
كلنا ناخد اجور صح و يبقى في امل من وظايفنا و مرتب حقيقي يجوزك و يعيشك مستور زي الناس الحقيقية
نفسي....
احس اني بني آدم زيي زي ابن حسني مبارك و ابن احمد عز و ابن اي باشا من باشاوات مصر
نفسي.....
في واسطة و لا كوسة تدخلني في وسط ولاد الحرام اللي بيلهطوا في البلوظة و رايقين روقان تام دول
نفسي.....
احس بالامان و ما اخافش على نفسي و اهلي و حياتي و ما ابقاش مهدد كل يوم بالنزول لمستوى الشحاتين او تحت الارض من قلة الفلوس
نفسي.... و انتا نفسك في اية؟

No comments: