Friday, May 08, 2009

عادات غريبة

بقالي يومين سايب تفاحة و معذبها عشان آخر تفاحة من كيلو التفاح اللي انا كنت جايبه من اسبوعين٠
كل شوية تبصلي و ابصلها٠
تقولي ها هتاكلني النهاردة و تروح تجيب تفاح جديد و لا اية ظروفك٠
اروح مفكر شوية و اروح سايبها لظروفها و انساها خالص لغاية تاني يوم نفس الحوار٠
دايما انا آخر حاجة من اي حاجة هي اصعب حاجة٠
و انا صغير كنت ايام المدرسة - و لو اني ما كنتش باطيقها- آخر يومين كان بيوحشني الصحاب و اللمة٠
ايام الجامعة آخر يومين كانوا اصعب حاجة - كنت باودع المزة بقى قبل ما تتجوز- و كل الصحاب اللي اتفرقوا في كل مكان٠
آخر لحسة في الآيس كريم كانت بتبقى اوسخ حاجة لانه بيخلص٠
آخر نقطة في عصير القصب في يوم حر كانت بتبقى اسوأ حاجة٠
آخر نظرة من امك و انتا مسافر على المطار دي بتبقى شعور زبالة٠
آخر مرة كنت قاعد على القهوة و انتا عارف ان تاني يوم مش هتكون في البلد كلها دي اوسخ حاجة٠
آخر مرة تاكل عند مؤمن عشان ولاد كلب حرامية دي حاجة وحشة عشان هتاكل عند مين طيب؟
يالا كل واحد يحكي عن آخر حاجة مؤلمة حصلتله هاهاهاها٠

No comments: